KODOWANIE NA DYWANIE
Uczniowie aktywnie uczestniczą w zajęciach koła „Kodowanie i programowanie”. Realizowany program edukacyjny na celu propagowanie nauki programowania wśród dzieci. Logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, szukanie różnych rozwiązań, analizowanie ich i wybieranie tych najbardziej optymalnych to umiejętności, które warto kształcić już od najmłodszych lat. Ich uniwersalność sprawia, że przydadzą się naszym dzieciom na każdym etapie ich życia.
Celem zajęć jest:
- merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki do zajęć dydaktycznych w klasach 0-III
- rozbudzanie umiejętności logicznego myślenia wśród uczniów
- wspomaganie pracy grupowej, zespołowej
- wprowadzanie nowych technologii w życie szkoły
- zdobywanie nowych umiejętności z zakresu programowania i kodowania
- rozwijanie umiejętności samodzielnego dochodzenia do pozytywnych rezultatów zadań.
Prowadząca: mgr Agnieszka Dobek.
KOŁO INFORMATYCZNE
“Gdzieś, coś niesamowitego czeka abyśmy to odkryli.”
Carl Sagan
Koło informatyczne ma sprzyjać rozwojowi ucznia, kształtować jego umiejętność samodzielnego myślenia, wyciągania logicznych wniosków i rozwiązywania postawionych problemów. Program ten ma także na celu ujawnianie zainteresowań i kształtowanie uzdolnień młodzieży w dziedzinie informatyki.
Jakie są cele koła?
- rozwijanie zainteresowań młodzieży technologią informacyjną,
- ukazanie, w jaki sposób komputer jest pożytecznym narzędziem w pracy, nauce, zabawie,
- poznawania i rozumienia otaczającego świata,
- rozwijania uzdolnień w dziedzinie informatyki,
- kształtowania aktywności poznawczej i twórczej ucznia,
- kształtowanie szacunku własności intelektualnej, współdziałania w zespole, samooceny i dostrzegania potrzeby samokształcenia,
- ujawniania zainteresowań techniką informatyczną i technologią komputerową.
Prowadząca: mgr Agata Pajer.
KOŁO KREATYWNO-NAUKOWE
Zajęcia łączą w sobie elementy nauki z treningiem kreatywności. Kreatywność pozwala rozwijać umiejętności, które przygotują uczniów do pracy w zawodach przyszłości.
Cele zajęć:
- rozwijanie ciekawości naukowej, poszukiwanie rozwiązań nietypowych, zadawanie pytań
- trenowanie kreatywnego myślenia, ćwiczenie mózgu, zmiana kąta widzenia
- nauka pracy w zespole, współtworzenie poprzez działanie
- prezentacja swoich osiągnięć
Prowadząca: mgr Małgorzata Stoltman.