
eTwinning
Etwinning to część unijnego programu pod patronatem Komisji Europejskiej. Program eTwinning promuje współpracę szkół w Europie za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) oferując wsparcie, narzędzia i usługi, tak by szkoły w prosty sposób mogły tworzyć w ramach różnych dziedzin krótko- i długoterminowe partnerstwa. Nauczyciele różnych europejskich szkół komunikują się, współpracują, realizują projekty, dzielą się wiedzą i doświadczeniem.
Główne cele:
- tworzenie lub realizacja gotowych projektów zgodnych z realizowanym programem nauczania
- wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) i języków obcych (angielskiego)
- rozwijanie zainteresowań dzieci
- wzbogacanie procesu uczenia
- rozwijanie umiejętności językowych
- praktyczna integracja międzyprzedmiotowa
Koordynatorem projektów w języku angielskim jest pani mgr Agnieszka Salamon.
Koordynatorem projektów w języku niemieckim jest pani mgr Magdalena Chawziuk.
Wszystkie projekty publikowane są na bieżąco na naszej stronie FB wraz z opisem i zdjęciami.
Rok 2024/2025
Teach me, my friend – Projekt realizowany w klasie 2a.
Czas trwania projektu: wrzesień 2024r. – styczeń 2025r..
Projekt obejmuje współpracę ze szkołami ze Słowacji i Turcji oraz realizację ciekawych działań, które wzbogacą umiejętności uczniów, w takich obszarach jak kompetencje cyfrowe, komunikacja międzykulturowa czy nauka języka angielskiego.
Czas trwania projektu: wrzesień 2024 r. – styczeń 2025r.
Główne działania w skrócie:
Wrzesień- każde uczestniczące państwo nagraja krótki film, w którym dzieci przedstawią się po angielsku i pokażą swoją szkołę.
Październik- uczniowie wykonają kartki ze słówkami (flashcards). Następnie przetłumaczymy je i utworzymy do nich zdania. Przygotujemy i prześlemy film do uczestniczących krajów.
Listopad- nagramy dwa kolejne filmy. W jednym opiszemy czynności, które wykonujemy w ciągu dnia, a do drugiego wybierzemy wspólnie krótką opowieść, którą przeczytamy po angielsku. Nagramy ją dla dzieci z uczestniczących krajów.
W grudniu dzieci nauczą się angielskiej piosenki i ponownie nagramy film dla partnerskich krajów i wyślemy kartki świąteczne do partnerów projektu.
W styczniu podsumujemy nasz projekt poprzez wydanie wspólnego e-booka – mini przewodnika o naszych krajach. .
Bridging Greek and Polish Cultures: A journey trough sharing experience – Projekt realizowany w klasie 5b.
Czas trwania projektu: październik 2024r. – maj 2025r.
Projekt ten to kontynuacja współpracy ze szkołą z Grecji z zeszłego roku. Skupimy się na zestawieniu obu kultur, tak aby wyciągnąć wnioski dotyczące wspólnych elementów i różnic w Polsce i Grecji.
Was ist das Glück? – Projekt realizowany w klasie 1a.
W projekcie biorą udział uczniowie z: Polski, Niemiec, Austrii i Boliwii.
Czas trwania projektu: wrzesień 2024r. – maj 2025r.
Główne działania w skrócie:
Październik – założymy Glücksglas – Słoik szczęścia, do którego wkładać będziemy karteczki z rysunkami przedstawiającymi nasze wyobrażenia o szczęściu oraz nagramy krótki filmik, w którym dzieci przedstawią się po niemiecku i pokażą swoją szkołę.
Listopad- nauczymy się nazywać uczucia i emocje, stworzymy kostkę emocji do gry, memory.
Grudzień – wyślemy pozdrowienia/ kartki do naszych 3 partnerów z projektu.
Styczeń – poznamy niemieckie nazywamy symboli szczęścia.
Luty – nauczymy się piosenki o tematyce szczęścia.
Marzec i kwiecień – opracujemy mini scenki do przedstawienia.
Maj – podsumujemy projekt.
Rok 2023/2024
We are the Suuuper Healthy HEROES – Projekt realizowany w klasie 2a.
Projekt trwający cały rok szkolny. W projekcie biorą udział: Polska, Hiszpania (2 szkoły), Chorwacja, Włochy i Grecja. Głównym celem projektu jest propagowanie zdrowego stylu życia, na który składają się trzy aspekty życia: zdrowe odżywianie, ćwiczenia ruchowe i higieniczny tryb życia. I również projekt został podzielony na te trzy części.
Uczniowie/Superbohaterzy wykonują zadania z każdej z trzech grup, za którą otrzymują gwiazdę, jako potwierdzenie zaliczenia zadań. Początek projektu polegał na odczytaniu zaszyfrowanej wiadomości poprzez zeskanowanie kodów QR. Z okazji Światowego Dnia Zdrowego Jedzenia i Gotowania, obchodzonego 8 listopada, odbyła się lekcja o zdrowym odżywianiu. Nasi Superbohaterzy przygotowali podczas zajęć owocowe szaszłyki, którymi podzielili się w szkole. Następnie odbyło się spotkanie online z naszymi partnerami. Ostatnim wyzwaniem tej kategorii było stworzenie wspólnej książki kucharskiej w aplikacji Book Creator. Klasa 2a przygotowała zdrowe, owsiane batoniki. Książka kucharska powstała również dzięki pomocy rodziców, którzy zaangażowali się w przygotowanie z dziećmi zdrowych posiłków. Z okazji Świąt Bożego Narodzenia wszyscy partnerzy projektu wymienili się Życzeniami wysyłając pocztą własnoręcznie zrobione kartki świąteczne. Drugie zadanie związane ze sportem, gdzie uczniowie jednomyślnie zagłosowali na piłkę nożną. Nakręciliśmy filmik jak grać w piłkę, ucząc się przy tym zwrotów związanych z tym sportem. Z innymi szkołami stworzyliśmy grę online: „Jaki to sport?” Uczniowie przedstawiali sport (klasa 2a zaprezentowała gimnastykę). Trzecie wyzwanie związane z higieną. Aby zdobyć ostatnią gwiazdę przypominaliśmy sobie zasady prawidłowego mycia rąk i zrobiliśmy eksperyment, gdzie zobaczyliśmy jak ważne jest mycie rąk. Stworzyliśmy wspólnie z innymi partnerami słownik obrazkowo-dźwiękowy z częściami ciała. Ostatnim zadaniem było zaśpiewanie w języku migowym piosenki pt. „Superheroes” zespołu The Script, którą uczyła nas jedna z hiszpańskich dziewczynek.
Not just penpals. – Projekt realizowany w klasie 4b.
Projekt trwający cały rok szkolny. W projekcie bierze udział kilkanaście szkół z krajów europejskich. Projekt, którego celem jest poznanie innych kultur, tradycji, nauka tolerancji i wzajemnego zrozumienia, umiejętność współpracy.
Uczestnicy projektu mają zadania do wykonania, które zamieszczane są w aplikacji Padlet.
NSP LEGATO Poland (padlet.com)
Pierwszym zadaniem było przedstawienie siebie, napisaniu kilku zdań o sobie. Następne wyzwanie to zaprezentowanie swojego miasta. Klasa 4b wspólnie stworzyła prezentację o Szczecinie w programie Canva. W miedzyczasie klasa 4b spotkała się online z uczniami z Grecji. Przed świętami Bożego Narodzenia uczniowie wymienili się kartkami świątecznymi. Kolejne zadanie to przygotowanie tradycyjnych potraw polskich w formie e-booka. Tradycje i legendy to temat kolejnego wyzwania, w którym podzieliliśmy się z innymi lokalną legendą o Dunimysławie oraz o „ O Smoku Wawelskim” i „Legendzie o Czechu, Lechu i Rusie” oraz tradycjach Wielkanocnych. Zadanie pt.: V.I.P. to poznanie biografii ludzi powiązanych ze Szczecinem, napisanie pytań i stworzenie quizu w aplikacji Kahoot. Nasi Greccy partnerzy również przygotowali quiz o greckich znanych postaciach. Następnie wspólnie uczniowie przy okazji spotkania online rozwiązali quizy. Na koniec stworzono wspólną projektową pracę z innymi krajami partnerskimi w aplikacji Emaze, gdzie zamieściliśmy wszystkie biografie znanych postaci z kilkunastu krajów. Zakończeniem i zarazem podsumowaniem projektu było napisanie przez wszystkich uczestników swoich przemyśleń oraz kilka słów pożegnania w aplikacji Linoit.
Rok szkolny 2022/2023
Let’s Rock the World with Warm Thoughts – Projekt realizowany w klasie 3b.
Projekt zainspirowany był Międzynarodowym Dniem Życzliwości obchodzonym 21 listopada.
Nasza szkoła wraz ze szkołami z Gdańska, z Włoch i Turcji, wzięła udział w projekcie, w którym chcieliśmy zwrócić uwagę, że w dzisiejszym świecie, często ciężkim, ludzie potrzebują dobrych , pozytywnych myśli. Zadaniem uczniów było napisanie na kamykach jakąś pozytywną myśl po angielsku, którą chcieliby się podzielić z innymi. Następnie kamyki zostały wręczone, przekazane innym osobom, w myśl idei aby zrobić komuś wspaniały , pozytywny dzień. I tak też się stało. Uczniowie klasy 3b rozdali kamyki przechodniom na ulicach osiedla Majowego, co zostało przyjęte przez nich bardzo ciepło i sympatycznie
Joining Art and Knowledge to get Acquainted with other Cultures
(J.A.K.A.C.) – Projekt realizowany w klasie 2a i 2b.
Głównym założeniem projektu jest poznanie innych kultur poprzez wykonywanie przez uczniów i wymianę listów/kartek na różne okazje. W projekcie biorą udział szkoły : Słowenia, Hiszpania(2 szkoły), Włochy i Polska- szkoła Legato (klasy 2a i 2b). Każdy uczeń został przypisany do swojego „penpal” z Hiszpanii. Pierwszym zadaniem było poznanie się, napisanie kilku słów o sobie. Następnie wymieniliśmy się własnoręcznie wykonanymi kartkami świątecznymi na Boże Narodzenie. Kartki zostały wysłane tradycyjną pocztą. Następnie poznaliśmy swoje szkoły, miasta dzięki wymianie zdjęć z opisami. Obecnie uczniowie tworzą kartki z okazji Walentynek i karnawału. Wszystkie materiały zamieszczane są na platformie ESEP eTwinning oraz w aplikacji Padlet.
Wymiana kartek bożonarodzeniowych – Projekt realizowany w klasie 3b.
W ramach tego projektu klasa 3b wymieniła się własnoręcznie wykonanymi kartkami bożonarodzeniowymi z życzeniami napisanymi w języku angielskim z uczniami z Grecji.
Set Sail. Not all treasure is silver and gold – Projekt realizowany w klasie 3b.
W tym projekcie uczniowie klasy 3b odkrywają skarby (najcenniejsze miejsca) krajów, miast i szkół przez wymianę różnych materiałów wykonanych na potrzeby tego projektu. W projekcie biorą udział szkoły z Łotwy, Estonii i Włoch. Na koniec uczniowie, czyli piraci będą odkrywać i poznawać nawzajem swoje skarby.
Pierwszym zadaniem (Welcome aboard) było wykonanie opasek pirackich, nadanie sobie imion pirackich, wypełnienie kart o sobie i zaprezentowanie siebie na krótkim filmiku. Następnie (Land Ahoy) stworzenie interaktywnej mapy swojego miasta w aplikacji Google Earth.
Podczas trzeciej aktywności (Sea dog Academy) uczniowie nagrali krótki filmik o swojej szkole.
WATER=LIFE – Projekt realizowany w klasie 1a.
Woda to życie – projekt, w którym zwrócimy uwagę uczniów, jak ważna jest woda w życiu człowieka, jak powinniśmy traktować ją w obliczu globalnego kryzysu. Postaramy się pokazać wartość wody. Uczestnikami projektu jest szkoła z Turcji i klasa 1a z naszej szkoły.
Pierwszym zadaniem było przygotowanie przez szkoły, a następnie przez głosowanie wybranie plakatu i logo projektu. Oglądaliśmy filmiki edukacyjne o deficycie wody na świecie i dobrym wykorzystaniu wody. Po obejrzeniu układaliśmy slogan zachęcający do oszczędzania wody. Z okazji Światowego Dnia Wody 21 marca uczestnicy projektu wykonali plakaty i pokazali prace w swoich szkołach. W kwietniu uczyliśmy się o oszczędzaniu wody, zrobiliśmy broszurkę nt. zasad prawidłowego użytkowania wody, a następnie uczniowie rozdali je w całej szkole. Mieliśmy zadanie – kodowanie z wodą. W trakcie projektu uczniowie również mieli okazję spotkać się z uczniami z Turcji podczas dwóch spotkań online.
Projekt ten został wyróżniony Krajową Odznaką Jakości oraz Europejską Odznaką Jakości eTwinning.