KOŁO MATEMATYCZNE
DZIECIĘCA MATEMATYKA
Jest to program, którego założenia dostosowane są do obecnych standardów pedagogicznych i psychologicznych oraz aktualnych warunków edukacyjnych.
W trakcie prowadzonych zajęć łączymy intensywne wspomaganie rozwoju myślenia z hartowaniem odporności emocjonalnej, tak bardzo potrzebnej we współczesnym świecie. Organizacja zajęć pozwala na zdobywanie szerokiej wiedzy i doświadczeń matematycznych oraz ich umiejętne wykorzystanie.
Podczas zajęć realizujemy założenia prof. Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej, która podkreśla, że Dziecięca matematyka to nie katy pracy i siedzenie przy ławkach. Nie jest to także kształtowanie pojęć matematycznych przy pomocy słów, poprzez wyjaśnianie czy opowiadanie.
Skupiamy się na tym, by uczniowie uczestnicząc w zajęciach zdobywali wiedzę poprzez aktywne zabawy polegające na manipulowaniu i działaniu praktycznym lub samodzielnym wymyślaniu zabaw i gier, które mogą rozgrywać między sobą.
Podczas zajęć najważniejszy nacisk kładziemy na osobiste doświadczenia. Stanowią one budulec, z którego uczniowie tworzą pojęcia i umiejętności pozwalające im na odniesienie sukcesu edukacyjnego.
Cele:
- stworzenie uczniom pozytywnych warunków do harmonijnego rozwoju intelektualnego,
- wspieranie rozwoju wszystkich uczniów bez względu na poziom umiejętności,
- kształtowanie u uczniów przyjaznego nastawienia do uczenia się, w tym zdolności do podejmowania wysiłku intelektualnego,
Prowadząca: kl. 0-1 mgr Barbara Frączkowska.
KOŁO MATEMATYCZNE DLA KLAS 6-8
„Matematyka jest drzwiami i kluczem do nauki.” – Roger Bacon
Na zajęcia koła zapraszam wszystkich chętnych miłośników matematyki.
Pracuję z zastosowaniem różnorodnych form i metod pracy aktywizujących uczniów, np. praca w grupach, nauczanie problemowe, gry i zabawy matematyczne, praca indywidualna, rozwiązywanie szarad i krzyżówek matematycznych, przygotowywanie do konkursów.
Cele:
- rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych
- efektywne korzystanie z różnych źródeł informacji
- twórcze rozwiązywanie zawiłości matematycznych
- zdobywanie umiejętności dostrzegania związków między matematyką, a otaczającym światem (łącznie teorii z praktyką)
- umiejętne współdziałanie w zespole
- rozwijanie samodzielności i kreatywności uczniów
Prowadząca: mgr Anna Lang.